FANDOM

Mor Malkin
Mor Malkin
Navn: Mor Malkin
Familien Deane/Malkin
Mor: Ukjent
Far: Ukjent
Søsken: Ingen
Partner: Ingen
Sivilstatus: Single
Bosted
Bosted: Ikke angitt
Tidligere bosted: Beinete Lizzies hus
Død
Død: Spist
Drept av: Griser
Dødssted: Bryggergården
Gravlagt: Ikke gravlagt
Mor Malkin er en heks som bruker blodmagi, hovedsakelig fra barn. Hun opptrer kun i Heksenes hevn.

Tidligere livRediger

Lite er kjent om hennes fortid, bortsett fra noen opplysninger som kommer fra en bok fra Skrømtvokterens bibliotek.

Hun bodde en gang på en gård, vest i Grevskapet. Her skal hun ha gitt husrom til gravide kvinner uten ektemenn. Det er derfor hun kalles "Mor" Malkin. Blodet fra barna brukte hun til magi. Noen av kvinnene ble aldri sett igjen.

Senere ble det gravd opp mange kvinne-lik, der de fleste var blitt knust av sønnen hennes Hogg Malkin.

Overalt hvor Malkin har bodd, er det oppstått problemer. Siste bosted var hos heksa Beinete Lizzie, som bor i nærheten av Chipenden. Senere skal Skrømtvokteren John Gregory ha jaget Lizzie bort og bundet Malkin i en grop i østhagen.

OpptrednerRediger

Heksenes hevnRediger

I Heksenes hevn var Tom dum nok til å love Lizzies niese, Alice Deane, å gi Malkin blodkaker. Etter to kaker klarte Malkin å rømme fra gropen hennes.

Siden det ikke går noen vei til Beinete Lizzies hus fra Skrømtvokterens hytte, fulgte Malkin en elv. På veien overrasket Tom henne og klarte å dytte henne ned i elven og hun døde konstant siden hekser ikke tåler for mye vann.

Da Tom og Alice Deane gikk til Toms barndomshjem, Bryggergården, fulgte Malkin etter. Hun var nå en kvikk, og kunne gå inn i kropper og styre den. Hun valgte slakteren og begynte å gå løs på Toms eldste bror, Jack Ward. Tom klarte å hive salt og jern på slakteren, noe som medførte at Malkin forlot kroppen og flyktet inn i grisehuset.

Slakteren skulle egentlig slakte grisene, så de var i dårlig humør. Da Malkin løpte inn i grisehuset, spiste grisene henne.

En måte å drepe en heks for godt, er å spise hjertet rått, noe grisene gjorde, så Mor Malkin ble borte i bok 1.

FamilieRediger

Det er ikke stort å vite om Familien Deane/Malkin, men hun har en sønn som heter Hogg Malkin. Hun er også i slekt med Familien Deane.