FANDOM

Buver finnes i mye større antall i grevskapet enn noe annet sted i verden. Det er flere forkjellige typer av disse skrømtene, noen er ikke mer en irritasjon mens andre kan forårsake seriøse skader på eiendom, eller mennesker, og i noen tilfeller kan de til og med være dødelige.

Vanligvis lager buver seg et hjem i kjellere, låver og hule trær, de fleste er, i hvertfall, en ulempe for folk i nerheten. Vanligvis er de usynlige men, hvis de ikke er ekstra sterke, kan skrømtvoktere se dem. Når de er sinte eller glade viser de seg så vidt for vanlige folk, og tar former som katter, hester eller geiter. De kan også legge igjen forstyrrende tegn på deres nervær. For eksempel, en katte buve kan legge igjen pote spor på et rent kjøkken gulv, eller klore merker på møbler.

AC879981-A7FA-4608-B4AE-F98063BB7907

En sint steinkaster

Til forkjell fra andre buver, kan ikke steinkastere matealisere direkte, men når de vil skremme folk, dekker de seg med noe synlig, som søle eller blader, sånn at deres sanne flerarmede form kan bli sett. Virkelig et skremmende syn!

Alle buver bruker kraftbaner til å komme seg fra sted til sted, og når de beveger seg kaller man dem frie buver. Noen ganger kan forstyrrelser i banene, som et jordkjelv hundrevis av mil unna, få en buve til å bli naturlig bundet og fanget på et sted, ute av stand til å flykte. Den rasende buven, blir øyeblikkelig veldig forstyrrende, og en skrømtvokter må bli tilkalt for drive den vekk.

Alle buver kan forstå menneske språk men de fleste kommuniserer med handlinger i stedenfor ord. Hvis de er misfornøyde, hviser de det ved å kaste og ødelegge ting eller være forstyrrende, for eksempel ved å grave opp potet åkre etter de har blitt plantet, eller ved å åpne porter for å lå kyr rømme. Hvis de er fornøyde, kan de rydde i fjøset eller vaske og tørke talerkner, og plassere de trygt tilbake i skapet etterpå.

Buver som snakker, derimot, er vansklige å hanskes med. Tale indikerer en høyere enn vanlig inntellegens. Disse skapningene, kombinert med ond oppførsel, bør fryktes og taklet veldig forsiktig. Det er vanligvis nødvendig å drepe dem.

Typer av buver: Rediger

Beinknusere Rediger

Beinknusere får krefter fra beinmargen. Les hele siden: Beinknusere

Kirkeflyttere Rediger

Vanligvis bærer disse buvene vekk grunnmuren på kirker som holder på å bli bygget og plasserer dem et annet sted. Les hele siden: Kirkeflyttere

Gravvrakere Rediger

Disse buvene knuser gravsteiner, plukker i stykker lik og brekker kister til småbiter. Les hele siden: Gravvrakere

Pelsbuver Rediger

Disse buvene viser seg som flere former av dyr som svarte hunder, hester, geiter og katter. Les hele siden: Pelsbuver

Veggbankere Rediger

Veggbankere skremmer folk ved å banke i vegger, smelle med dører og generelt plage mennesker. Les hele siden: Veggbankere

Oppsprettere Rediger

Den mest farlige buve kategorien er oppspretteren. Les hele siden: Oppsprettere

Steinkastere Rediger

Disse buvene kaster småstein, steiner og til og med kampesteiner. Les hele siden: Steinkastere

Plystrere Rediger

Siden de får krefter av frykt, knytter disse buvene seg til alle som ser sårbare ut. Les hele siden: Plystrere