FANDOM

Alice Deane
Alice Deane
Navn: Alice Deane
Familien Deane/Malkin
Mor: Beinete Lizzie
Far: Den Onde
Søsken: Ingen
Partner: Tom Ward
Sivilstatus: Single
Bosted
Bosted: Staumin
Tidligere bosted: Beinete Lizzies hus, Chipenden
Død
Død: Denne personen er i live
Alice Deane er en av hovedpersonene og blitt tett fulgt opp gjennom hele serien. Hun er bestevennen til Tom Ward, og de viser ofte romantisk interesse.

Tidligere livRediger

Alice ble født inn i en familie med hekser. Selv om hun ikke er ond, er hun ikke god, så hun hjalp heksene med de skumle planene deres. Hun sa selv at hun hadde gjort mange tabber, men hun klarte bare ikke å si nei til heksene.

Da hun senere flyttet sammen med heksene til gamlehuset til tanten i Chipenden møtte hun Tom for første gang.

OpptrednerRediger

Heksenes hevnRediger

I Heksenes hevn ble Alice lurt inn i en skummel plan. Hun skulle skremme bort landsbyguttene for Tom, sånn at han skylte henne en tjeneste.

Da hun senere trengte hjelp, ville hun at Tom skulle gi tre kaker til Mor Malkin, en heks som var kunstig bundet i en grop i Østhagen. På forhånd hadde heksene lurt Skrømtvokteren bort fra Chipenden.

Da Tom hadde gitt to kaker til Malkin, sjønte han at de styrket henne. Neste natt rømte Malkin og Tom fulgte etter og beseiret henne.

Alice
Senere ble Tom tatt til fange av heksene. Da klarte faktisk Alice å hjelpe Tom ut av graven hannes og å rømme. De fikk heksene etter dem, men Mr. Gregory kom å bundet heksen Beinete Lizzie og drepe Malkins sønn Hogg Malkin.

Alice ble med Tom til Bryggergården, Toms fødested og nå broren Jacks gård. Han og Ellie hadde nylig født en datter. Alice og Tom ble der og arbeidet noen dager.

Men Malkin hadde blitt en kvikk og fulgt etter dem. Hun inntok kroppen til slakteren som skulle slakte grisene og gikk løs på Jack. Tom klarte å fordrive henne ut av slakteren og inn i grisehuset ved hjelp av salt og jern. Siden grisene var i dårlig humør, spiste de henne rå.

En måte å tilintetgjøre en heks på, er å spise hjertet rått. Når grisene spiste henne, var Mor Malkin borte for godt.

UtseendeRediger

Alice D

Alice leser

Alice har kullsvart langt hår og brune øyne. Hun går alltid i kjole og spisse sko. For det meste av tiden er kroppen skult i skygger, bortsett fra tuppen på de spisse skoene.

PersonlighetRediger

Alice er en meget hemmelighetsfull person. På grunn av sine slektninger er hun ofte redd og lite inflytelsesrik.

ForholdRediger

Tom WardRediger

Tom Ward

Tom

Alice og Tom Ward ble veldig gode venner gjennom serien. Hun regnes som Toms beste og nesten eneste venn.

De viser også ofte romantisk interesse, hvor Alice er nesten gal etter Tom. Tom gjenspeiler følelsene, men er ikke like gal etter henne, men han viser ofte beskymring for henne. Han har også nevnt at han ikke kan leve uten Alice.

I slutten av bok nr. 5 i serien, gir Alice Tom et kyss, før hun forlater han og drar til Pendle. Hun sier det er siste gang de ser hverandre.

Hovedpersoner

Tom Ward - Alice Deane - John Gregory - Lamia Ward